Page 97 - LAPORAN TAHUNAN 2022 - CIAST
P. 97

Laporan Tahunan CIAST 2022






            OUTPUT      1.  Mengurangkan tindakan pembetulan yang diambil selepas berlakunya
                           sesuatu masalah.

                        2.  Membolehkan organisasi mengenalpasti tugas yang patut dijalankan
                           serta memperincikan tindakan yang perlu diambil.

                        3.  Memberi kaedah bagi mendokumenkan  secara  tersusun  amalan
                           pengurusan dan cara bekerja.
                        4.  Membolehkan  organisasi  mengenalpasti  dan  mengatasi  masalah
                           serta mengelakkannya daripada berulang.
                        5.  Membolehkan staf menjalankan tugas mereka dengan betul pada kali
                           pertama dan setiap kali (right at the first and everytime).

                        6.  Membolehkan organisasi membuktikan kepada pihak yang membuat
                           penilaian  bahawa  perkhidmatan yang  diberi  dan  sistem yang
                           digunakan adalah terkawal.

                        7.  Membolehkan  organisasi  membuat  keputusan  dengan  lebih  baik
                           melalui maklumat penting.
           OUTCOME     Pelaksanaan Sistem Pengurusan  Kualiti CIAST yang baik dapat
                       menghasilkan  perkhidmatan yang konsisten  kualitinya dan memenuhi
                       keperluan pelanggan.


           Bil     Aktiviti                         Catatan                           Ahli

         1      Mesyuarat       Pada tahun ini Mesyuarat Kajian Semula Pengurusan  Semua
                Kajian Semula   telah dilaksanakan sebanyak dua (2) kali iaitu:  Program/
                Pengurusan                                                       Bahagian di
                (MKSP)            i.   Bil. 2/2020 pada 2 Februari 2022          CIAST
                                  ii.   Bil. 1/2021 pada 21 Julai 2022



                                Terdapat perubahan  kepada Pegawai Kawalan
                                Dokumen  (PKD)  iaitu  En.  Mohd  Redzuan  bin  Mat
                                Zain menggantikan Tn. Hj. Hafiz bin Saad.





















                                                  95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102