Page 97 - LAPORAN TAHUNAN 2022 - CIAST
P. 97
Laporan Tahunan CIAST 2022
OUTPUT 1. Mengurangkan tindakan pembetulan yang diambil selepas berlakunya
sesuatu masalah.
2. Membolehkan organisasi mengenalpasti tugas yang patut dijalankan
serta memperincikan tindakan yang perlu diambil.
3. Memberi kaedah bagi mendokumenkan secara tersusun amalan
pengurusan dan cara bekerja.
4. Membolehkan organisasi mengenalpasti dan mengatasi masalah
serta mengelakkannya daripada berulang.
5. Membolehkan staf menjalankan tugas mereka dengan betul pada kali
pertama dan setiap kali (right at the first and everytime).
6. Membolehkan organisasi membuktikan kepada pihak yang membuat
penilaian bahawa perkhidmatan yang diberi dan sistem yang
digunakan adalah terkawal.
7. Membolehkan organisasi membuat keputusan dengan lebih baik
melalui maklumat penting.
OUTCOME Pelaksanaan Sistem Pengurusan Kualiti CIAST yang baik dapat
menghasilkan perkhidmatan yang konsisten kualitinya dan memenuhi
keperluan pelanggan.
Bil Aktiviti Catatan Ahli
1 Mesyuarat Pada tahun ini Mesyuarat Kajian Semula Pengurusan Semua
Kajian Semula telah dilaksanakan sebanyak dua (2) kali iaitu: Program/
Pengurusan Bahagian di
(MKSP) i. Bil. 2/2020 pada 2 Februari 2022 CIAST
ii. Bil. 1/2021 pada 21 Julai 2022
Terdapat perubahan kepada Pegawai Kawalan
Dokumen (PKD) iaitu En. Mohd Redzuan bin Mat
Zain menggantikan Tn. Hj. Hafiz bin Saad.
95